T-bane åkning & Gaga!



Oj oj oj vilken needrans bra helg det har varit i Stockholm.


Började med att jag fick åka med ett tidigare flyg, så kom till Bromma redan vid 15 tiden & Lollo landa tio minuter efter..så vi möttes vid väskbanden. Känndes sjukt o träffa henne i Stockholm..haha.
Jag kom på en bra sak..Jag bor i Malmö, är från Göteborg & flög till Stockholm. Bra gjort va?:)


Olsson kom o hämtade upp oss på flygplatsen och vi åkte till ICA, systemet och köpte pizza. Sen blev det vitt vin med jordgubbar i som är Carros (olssons tjej) specialité. Riktigt gott. Kommer jag dricka mycket i sommar om jag känner mig själv rätt..:)



Vid sju tiden åkte Olsson & Carro på förfest och Lollo & jag började festa loss där hemma. Som resulterade i rätt mkt dans till Ronny & Ragge, grease, westlife mm. Vid 23 tiden åkte vi till söder och båten Patricia. Där var det rätt mkt konstigt folk kan jag säga. Jag blev bland annat uppraggad av en tjej...haha. Vi tröttnade tillslut och gick till donken..där blev det ännu värre. Jag hamna i en HET diskussion med en stockholmare..han bara skratta men jag blev fasiken arg på riktigt. Det var ju som vanligt den där fajten om Sthlm & GBG. Herregud säger jag bara!

Vi gick sen till t-banan o skulle åka hem. Då dyker han Mc Donalds killen upp från ingenstans o han lurar oss som bara den. Vi blev verkligen grundlurade! Han sa åt oss att vi va på fel plattform så vi trodde ju på honom eftersom vi inte kunde nåt om de där jääkla t-banorna. Så vi hoppa på fel linje o åkte förbi våran station. Efter 20 min pladdrande om att våran station aldrig kommer så säger en tjej " hallå tjejer! Ni är på fel t-bana" Då bröt vi ihop i asgarv plus att alla andra bara skratta åt oss. Vi hade blivit grundlurade! Efter en timmes t-bane åkning kom vi iaf hem tillslut.






   

   

  







I lördags blev det en liten tripp till stan o jag fick köpt nya strumpebyxor...för hade lyckats göra maskor i mina andra..inte så lite heller. haha! Vid 16 tiden var vi hemma igen och det var lika bra att sätta igång.
Så det blev Rosé o Gaga musik! Även denna kvällen hade vi en grym förfest med dans o sång! haha. Sen var det dax att dra till Globen o gaga konserten. Även denna gången blev vi "lurade" av en stockholmare som sa att vi kunde ta vilken grön linje som helsst mot Globen, men icke! Vi hade återigen åkt för långt. Så jag fick ringa våran grymma guide Jonas som hjälpte oss att tillslut komma rätt :) Tack!! Undra vad vi hade gjort utan honom, för Stockholmare är ju fasiken inte o lita på. Eller så kan dom inte sitt egna t-bane system...:P.

Vi blev ju lite sena..men tajma det rätt så bra ändå. Kom precis in när hon körde igång med "Just Dance". Det va sååå coolt och bättre blev det. Herregud vilken grym show det var. Hennes röst är verkligen fantastisk och hon spelar piano som en gudinna!
Efter konserten plankade vi på t-banan in mot stan där vi stog som packade sillar med alla andra goingar.
Det blev sen BK och hemgång. Va sjukt trötta o inte alls sugna på att gå ut.
På vägen hem blev vi dock lite rädda för ett tjejgäng som satte sig bredvid oss på t-banan och frpga ut vart vi skulle o var vi bodde. Dum som jag är sa jag ju klart det o dom gick av på samma hållplats som oss. När vi väl hade kommit fram till Sundbyberg där vi bodde tog vi taxi...det var la ca 5 min gångavstånd, men vi vågade fan inte gå. Så tog taxi som vi faktist slapp betala. Shysst taxigubbe! :)





   

   








Idag sov vi la till 10. Gick upp o duscha o åt värsta brakfrukosten. Sen var det ryggknäckardax. Olsson pluggar ju till kiropraktor..så bänken åkte upp och han knäckte nacke, rygg & höft på mig. Första gången för min del o shit va läskigt det var..men såå grymt skönt!

Vid 12.30 åkte vi mot flygplatsen & Lollos fly gick 13.30 o mitt 14.30...så jag satt själv på Bromma en timma..jäkligt segt. Tur att man fick sällskap över tel iaf ;)

Va hemma vid 17 tiden. Slängde in väskan här hemma o knata sen ner till ICA & handla. Så nu har jag lagat mat, duschat o fixat. Nu sitter jag här o äter godis o kollar på tv. Riktigt go söndag. Imon är det dax för jobb igen o sen bara två dar till..så var man ju ledig igen. Underbart. Så på onsdag kväll kommer pappa & Anette hit o hälsar på så följer jag med dom hem till Göteborg sen o e där över helgen :)




Japp...där hade ni en liten uppdatering från mig. Ha det gött haj!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0