Sol & hosta




Igår låg jag i solen hela dagen o bara hade det gött. Sov mest iof. För mina nätter nu den senaste veckan har fan inte varit roliga. Hostar nästan ihjäl mig! Det e helt galet. Brorsan som sov i mitt rum i källaren hörde mig när jag hostade från rummet två trappor upp. Så igår ringde jag till vårdecentralen och fick utskrivet ett recept på hostmedicin. Tydligen en rätt så stark med morfin o grejjer i. Den tog jag innan jag skulle sova igår, men nej då! Inget biter på mig. Vaknade 20 min efter jag lagt mig och hostade så mycket så jag spydde. Va tvungen att gå ut och lägga mig på soffan för att inte väcka stackars Jonas.
Förstår inte hur man kan hosta så mycket alltså. Det är galet!!







Grymt god banan/jordgubbs Smoothie som mamma gjorde till oss igår :)











Var och badade med Ida, Sebbe, Acke, Ulli & Molly igår i Vällsjön förresten. Riktigt gott!
Skönt att få svalka sig lite i värmen! :)





Vällsjön











Fina familjen Swerin/Ihl påväg hem efter badet








ju inte så mycket inatt då och sen ringde kl 06.25..då var det bara att gå upp, göra sig i ordning och gå ner till bussen ihop med godingen. Han är nu iväg och jobbar, och jag skulle tränat med syrran nu på morgonen, men övervägde faktist att stanna hemma och vila. Måste sova lite. Ska ju iväg och jobba sen kl 16. Då kan det vara kul om man e lite pigg iaf.

Efter jobbet sen blir det troligen en visit hos Ida. Hon & brorsan fick ju kattunge igår som jag bara måste dit och mysa med. Sen är det ju helt perfekt att jag sover där så kan jag bara gå till jobbet sen på söndag morgon! :)









Sebbe & Idas nya kattunge Katla









Nu ska jag snart ta mig något litet att äta, sen lägga mig där ute. Vid 11-tiden kommer även Ida hit och gör mig sällskap i värmen :)



Pus o kram på er alla och njuuut av den underbara värmen vi ÄNTLIGEN har fått!









Kommentarer
Postat av: Jessica

Allihopa, om det gick:)



Jobbig hosta du har, haft likadant, det är för jääävligt!



Ha en underbar dag!



PUSS

2010-07-03 @ 10:14:08
URL: http://lonkakola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0