Sikken dag alltså


Jag säger då detta!! Shiiiit vad det blåste & regna här igår. Helt otroligt.
Såg en gubbe här utanför som stog o höll sig i en stolpe för att inte flyga iväg, men det gjordeh hans hatt ist..hehe, så han var juh ändå tvungen att springa efter o hämta den.
Cyklarna här utanför låg också välta nästan alla. Det susade verkligen i hela huset.
Lite läskigt!

Var hos Niclas igår och skrev på kontraktet för lägenheten. Är så glad, äntligen! :)
Tur att jag fick skjuts dit av en jobbarkompis kan jag säga, annars hade jag nog blåst bort påväg till bussen.
Jag hade tom sån tur så jag slapp följa med ut på parkeringen o hämta bilen..så jag stog snällt kvar här nere i receptionen och väntade. Hann visserligen ändå bli rätt blöt på vägen från dörren till bilen...va la ca 5m.
Ja, ni fattar juh! Fick även skjuts tillbaka sen, tog tåget från en annan hållplats i Malmö. Svågertorp heter den...jag kände mig inte så hemma där, så jag frågade lite om hur tågen gick...jääädrar va otrevliga dom va.
"Står inte det på tavlan där ute?" fick jag till svar.
Hörde dom inte att jag inte var därifrån o inte förstår mig på deras skånetrafik?! :P
Jag kom med tåget iaf, och sån tur var, var det en jättetrevlig tågkonduktör på det tåget. Frågade även honom lite saker och han va hur skön som helst, började tjata på massa där.
Han höll ändå med mig lite om hur tågen går & inte går! :) Jag kom så långt som till Helsingborg iaf, där fick vi byta till ersättningsbussar. Herregud säger jag bara, tog ett tag innan jag fattade vart jag skulle gå, irrade verkligen runt där som en höna o fatta ingenting. (Va nog iof inte ensam) hörde en del förvirrade göteborgare som va helt borta. Till råga på allt så hade jag tanten från Statistiska Centralbyrån i tel med, så samtidigt som jag skulle svara på hennes dumma frågor skulle jag ha koll på vart jag skulle gå någonstans.
Tur att det äntligen var sista gången dom ringde mig! Woohoo!
Ahh, men tillsut så hittade jag iaf vart jag skulle. Såg en hel flock med folk så jag gick dit, frågade en gubbe om det skulle komma en buss mot Göteborg. Yes, det skulle det. Inom 2 min kom det en buss och jag ställde mig längst fram, kom på bussen först av alla. Haha...rätt bra gjort ändå tycker jag!
Sen fick alla på bussen för sig att jag visste allt! Många frågade mig vart denna bussen skulle gå, till Göteborg el Ängelholm..hmm ja du..ser jag ut o veta det? Tydligen! :) Men bussen gick iaf bara till Ängelholm vad jag hade hört så det sa jag till dom..och visst hade jag rätt! Satt en tant bredvid mig som skulle prata hela tiden, jobba sig med säkerhetsbältet o annat tjaffs. När hon va tyst i en kort sekund passade jag på att plugga i I poden..så slapp jag hennes tjöt resten av resan! :)

Ahh det var en händelserik kväll igår måste jag säga!






På tåget påväg mot Helsingborg....såhär ser det ut var eviga dag!



Promenaden från stationen i Ängelholm och upp till lägenheten var en riktig kamp. Hade jag bara stått stilla utan att spänna mig. hade jag GARANTERAT blåst iväg. Det som var bra var att jag hade vinden i ryggen..så det gick ju rätt fort hem med lite hjälp. Köndes som jag flög fram ibland! :)




I morse var jag uppe med tuppen som vanligt...eller nä förresten, jag går ju upp INNAN tuppen.
Men snart är den äntligen slut på det...då kan jag juh sova ända till 6.30...sovmorgon!!




Det borde faktiskt vara förbjudet att gå upp såhär tidigt!





Skönt att det är torsdag idag iaf, det betyder att det är fredag imorgon och att det är HELG!
Åker juh hem denna helgen med, för att börja packa ihop mina saker där hemma.
Ska bli så fruktansvärt skönt & kul att få sitt eget o äntligen få bo i Malmö.
Det betyder även att jag ska komma igång med min träning, underbart!





Jag idag!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0